Ingegneria

UniPa Advanced Studies Centre: call for Visiting Research Fellowships

31-ott-2023

The International Centre for Advanced Studies of the University of Palermo has opened the call for the Visiting Research Fellowships.

The ”Senior Visiting fellowship" is dedicated to highly renowned scholars with consolidated international experience. It will last a minimum of one month and may extend up to one year.

The "Visiting Fellowship" is dedicated to young scholars with international reputation and experience. It will last a minimum of two months and may extend up to one year.

The fellows will actively contribute to the various initiatives of the University, the single Departments involved, the doctoral programmes, the University Doctoral School, the Centre for Advanced Studies, and in particular to the seasonal schools already planned.

Info here

A.S.CENT

Il Centro di Studi Avanzati (A.S.CENT - Advanced Studies Centre) dell’Università degli Studi di Palermo ha diramato due call finalizzate alla Visiting Research Fellowship.

Una chiamata è riservata a figure di “Senior Visiting fellowship”, che ha come destinatari studiosi di chiara fama e consolidata esperienza internazionale; la durata minima è di un mese e può essere estesa fino a un anno.

L’altra call è invece per “Visiting fellowship”, rivolta cioè a giovani studiosi sempre di fama e di esperienza internazionale, con una durata minima di due mesi che può estendersi fino a un anno.

Entrambe le richieste di Fellowship saranno accattate per tutto l’anno.

I Fellows saranno parte attiva nelle iniziative promosse sia dall’Ateneo, che dai singoli Dipartimenti, dai dottorati e dalla Scuola Dottorale di Ateneo, oltre a partecipare pienamente alle iniziative del Centro Studi Avanzati, in particolare alle seasonal school già in programma.

Per maggiori info è possibile consultare la pagina dedicata