Scuola di lingua italiana per stranieri

Mobilità e collaborazioni internazionali

La Scuola partecipa al processo di internazionalizzazione che, negli ultimi anni, l'Ateneo palermitano sta portando avanti con sempre maggiore impegno. La Scuola è, inoltre, partner del progetto europeo Grundtvig.

In particolare sono stati stretti rapporti di collaborazione con università, istituzioni scolastiche e enti di formazione estere.

Fra queste collaborazioni, la più importante è quella con la Sichuan International Studies University di Chongqing (Cina).

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

In recent years, our School has been involved in the internationalization process on which the University of Palermo is working very hard.

In order to support the process, our School has been a partner of a Grundtvig Project and collaborations with foreign universities, schools and training institutions have been established.

Among these collaborations, the most important is that with the Sichuan International Studies University of Chongqing (China).