Pronti per la Summer School! Scarica la brouchure

2-mar-2017

Corsi di italiano tra mare, sole e cultura

Download Brochure Summer School 2017 ItaStra

Summer 2017 inglese

Brochure Summer School 2017 ItaStra

Al via dal 3 luglio al 29 settembre la Summer School, tra studio della lingua italiana, scuola mare e cultura.

Anche quest’estate la Scuola di lingua Italiana per Stranieri dell'Università di Palermo propone i corsi di lingua italiana per tutti i livelli e corsi avanzati di letteratura, grammatica e sociolinguistica dell’Italia contemporanea.

I prezzi offerti sono molto convenienti ma sono anche previsti sconti per chi acquista più corsi. Inoltre per gruppi di un minimo di 5 persone ci saranno ulteriori sconti.

L’offerta si amplia con laboratori pomeridiani che spaziano dalla cucina, al cinema, alla fotografia e all’opera, per iscriversi basta solo un piccolo costo aggiuntivo.

Gli studenti iscritti, inoltre, oltre a studiare la lingua italiana, avranno anche la possibilità di vivere delle nuove esperienze trascorrendo delle piacevoli giornate al mare, avvicinarsi alla gastronomia del luogo, fare piccole gite, il tutto gratuitamente.

I nostri tutor, studenti madre lingua italiani, accompagneranno i nostri iscritti alla Summer School per tutta la durata dei corsi e faranno conoscere nuovi aspetti della città e della Sicilia.

* * *

Starting from July 3th to September 29th our Summer School of Italian Language and Culture will begin. Our courses take place in Palermo, the most important city of Sicily.

In the attached brochure, you will find detailed descriptions and information about the courses.

We offer courses of Italian Language for all levels, and special advanced courses of Literature, Grammar and Sociolinguistic of Contemporary Italy.

The prices are very affordable, but a special discount for those who buy more than one course is available. Additional discount for groups of five people will also be applied.

Our offer widens even more with afternoon workshops that go from Cooking, to Cinema, to Photography and to Opera. A small supplementary fee is all you need to enrol to them.

Students will also have the chance, besides studying the Italian Language, to live new experiences while spending enjoyable days at the sea, getting close to the local gastronomy and doing small excursions, all free of charges.

Our tutors, Italian native speaker students, will accompany students enrolled in Summer School for all the duration of the courses and they will show them new aspects of the city and Sicily.