Salta al contenuto principale
Passa alla visualizzazione normale.

SIMONA BACARELLA

Pubblicazioni

Data Titolo Tipologia Scheda
2023 Circular economy and agritourism: a sustainable behavioral model for tourists and farmers in the post-COVID era. Articolo in rivista Vai
2023 Mediterranean Diet, Sustainability, and Tourism—A Study of the Market’s Demand and Knowledge Articolo in rivista Vai
2022 Visitor’s Motivational Framework and Wine Routes’ Contribution to Sustainable Agriculture and Tourism Articolo in rivista Vai
2022 Is Environmental Sustainability Also "Economically Efficient"? The Case of the "SOStain" Certification for Sicilian Sparkling Wines Articolo in rivista Vai
2022 Influence of Coherent Context for Positioning Distinctive and Iconic Sicilian Sparkling Wines: Effect of a Sensorial Experience on a Gulet Articolo in rivista Vai
2022 Planting Date and Different N-Fertilization Rates Differently Modulate Agronomic and Economic Traits of a Sicilian Onion Landrace and of a Commercial Variety Articolo in rivista Vai
2022 Interactions between Street Food and Food Safety Topics in the Scientific Literature—A Bibliometric Analysis with Science Mapping Articolo in rivista Vai
2021 Consumption of spices and ethnic contamination in the daily diet of Italians - consumers’ preferences and modification of eating habits Articolo in rivista Vai
2020 Study of Wine Producers’ Marketing Communication in Extreme Territories–Application of the AGIL Scheme to Wineries’ Website Features Articolo in rivista Vai
2020 The Wine Influencers: Exploring a New Communication Model of Open Innovation for Wine Producers—A Netnographic, Factor and AGIL Analysis Articolo in rivista Vai
2020 Italian Consumers’ Preferences for Pasta and Consumption Trends: Tradition or Innovation? Articolo in rivista Vai
2018 Consumer acceptance and primary drivers of liking for small fruits Articolo in rivista Vai
2018 Pasta experience: Eating with the five senses - a pilot study Articolo in rivista Vai
2018 The communicative power of an extreme territory – the Italian island of Pantelleria and its passito wine: A multidimensional-framework study Articolo in rivista Vai
2017 Study of product repositioning for the Marsala Vergine DOC wine Articolo in rivista Vai
2017 Traceability and Labelling of Food Products from the Consumer Perspective Articolo in rivista Vai
2017 The Italian Consumers’ Preferences for Pasta: does Environment Matter? Articolo in rivista Vai
2017 Quality Factors Influencing Consumer Demand for Small Fruit by Focus Group and Sensory Test Articolo in rivista Vai
2016 La filiera siciliana della pasta: un'applicazione della netchain analysis. Articolo in rivista Vai
2016 Estimation of Role of Sicilian Region on Production of Quality Wines. A Comparison between the Best Sicilian and Italian Wines by Using Influential Wine Guides eedings Vai
2015 Assessing preferences of some predefined consumer profiles for attributes of small fruit eedings Vai
2015 Wine Consumer Preferences and Attitude in Colombia Abstract in atti di convegno pubblicato in volume Vai
2015 Importance of food labeling as a means of information and traceability according to consumers Articolo in rivista Vai
2015 DISCOVER POTENTIAL SEGMENTS OF WINE SHOPS BASING ON SALES STRATEGIES BY CLUSTER ANALYSIS Contributo in atti di convegno pubblicato in volume Vai
2014 Produzione cerealicola e della pasta Capitolo o Saggio Vai
2014 L'etichettatura dei prodotti agroalimentari nella percezione della qualità secondo i consumatori. Altro Vai
2014 Vino e mercati emergenti: il caso della Colombia Monografia Vai
2010 Le vin sicilien entre histoire et technologie Altro Vai
2010 Agricultural quality products for territorial evaluation and tourism development in Sicily: the Pantelleria case eedings Vai
2010 Nuovi scenari della vitivinicoltura siciliana eedings Vai
2010 THE SICILIAN VINEYARD/WINE MAKING CULTURE IN THE INTERNATIONAL CONTEXT CAUGHT BETWEEN THE MARKET CRISIS AND THE NEW COMPETITIVE BUSINESS SCENERY. Altro Vai
2009 Agricultural quality products for territorial evaluation and tourism development in Sicily: the Pantelleria case eedings Vai
2009 La selta del biologico tra crisi economica e crisi alimentare: il caso del mercato di Palermo Capitolo o Saggio Vai
2008 I vantaggi della subirrigazione per produrre più turioni Articolo in rivista Vai
2008 Varietà locali di cipolle sul podio della qualità Articolo in rivista Vai
2008 Economic and structural aspects of vitiviniculture in Sicily eedings Vai
2008 La vitiviniculture sicilienne par rapport au contexte international: évolution et perspective eedings Vai
2007 Conclusioni Capitolo o Saggio Vai
2007 1. La struttura del vivaismo in Italia ed in Sicilia Capitolo o Saggio Vai
2007 I prodotti di IV gamma in Europa e in Italia Curatela Vai
2007 Analisi della produzione e del mercato dei prodotti di IV gamma in Italia Capitolo o Saggio Vai
2007 Le moderne consommateur de vin: enquete dans la ville de Palerme Capitolo o Saggio Vai
2007 4. Il vivaismo ornamentale Capitolo o Saggio Vai
2007 2. I risultati dell'indagine in Sicilia Capitolo o Saggio Vai
2007 Produzione e mercato del vivaismo in Sicilia Curatela Vai
2007 1 - Il contesto italiano Capitolo o Saggio Vai
2006 A brief analysis of the advantage of the italian agro-industry Altro Vai
2005 2.1 La produzione Capitolo o Saggio Vai
2005 3.2 La produzione Capitolo o Saggio Vai
2005 3.3 Le distillazioni e il magazzinaggio privato Capitolo o Saggio Vai
2005 3.4 Il mercato all'origine dei vini da tavola e Doc-Docg Capitolo o Saggio Vai
2005 5.4 Il giacimento occidentale. Capitolo o Saggio Vai
2005 5.7 Il giacimento meridionale Capitolo o Saggio Vai
2005 2.2 L'industria Capitolo o Saggio Vai
2005 3.2.1 I vini a denominazione di origine Capitolo o Saggio Vai
2005 2.3 I consumi di vino nel mondo Capitolo o Saggio Vai
2005 4. Le imprese agroalimentari marketing oriented Capitolo o Saggio Vai
2005 5.2 Le imprese agroalimentari nei comuni prescelti. Capitolo o Saggio Vai
2005 2.4 Il commercio con l'estero Capitolo o Saggio Vai
2005 3.1.1 Le estirpazioni Capitolo o Saggio Vai
2005 3.1 Le superfici e i vitigni Capitolo o Saggio Vai
2004 Les entreprises vitivinicoles marketing oriented en Sicile eedings Vai