Insegnamenti attivati nell'ambito del corso di Dottorato in Transizione Ecologica -Ciclo XLI -
Denominazione dell’Insegnamento |
Numero di ore totali sull’intero ciclo |
CFU |
Distribuzione durante il ciclo di dottorato (anni in cui l’insegnamento è attivo) |
Docente |
Giorni/ore di erogazione |
Luogo di svolgimento |
|
|
2 |
|
--- |
da definire |
da definire |
Building your reputation through research products: Planning, Drafting, Revising, Publishing and Disseminating your scientific papers |
5 |
1 |
primo anno |
--- |
|
da definire |
Management Systems for the ecological transition of organisations |
5 |
1 |
primo anno |
--- |
da definire |
|
Nutrition and health |
10 |
2 |
primo anno |
--- |
|
da definire |
Agri-food production and environment |
5 |
1 |
primo anno |
--- |
da definire |
da definire |
Educating for the ecological transition |
10 |
2 |
primo anno |
--- |
da definire |
|
Integrating organizational and cosystem approaches for place-based |
15 |
3 |
primo anno |
--- |
da definire |
|
The legal framework of sustainable |
15 |
3 |
secondo anno |
--- |
da definire |
da definire |
Climate change mitigation and nature-based solutions |
5 |
1 |
secondo anno |
--- |
da definire |
da definire |
Space research and climate |
10 |
2 |
secondo anno |
--- |
da definire |
da definire |
Food law and environment |
5 |
1 |
secondo anno
|
--- |
da definire |
da definire |
Trends and scenarios of the European |
5 |
1 |
secondo anno |
--- |
da definire |
da definire |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Quality and Sustainability in Healthcare: Key Contexts and Emerging Challenges |
|
|
|
|
da definire |
da definire |
Multi-criteria methodologies for sustainability analysis of energy technologies to support the transition |
|
|
|
|
|
da definire |