Scienze della Terra e del Mare

University of Palermo embarks on a Sustainable Journey with BLUE-ERA!

8-mar-2024

bluera1

UNIPA take part the BLUE-ERA project's kickoff on Jan 30, 2024, at Université du Littoral Côte d'Opale, France. Funded by Erasmus+ for 2023, this 36-month "Curriculum Development for the Sustainable Blue Economy" project aims to advance the blue economy in Tunisia, Egypt, and Jordan, aligning with the Ocean Decade's goals and SDGs.

Led by ULCO, the project seeks to create a master’s program for a sustainable future.

With participants from 9 universities across 5 countries, we're setting a roadmap for impactful collaboration:

1. University of the Littoral Opal Coast (ULCO) – France

2. University of the Palermo (UNIPA) – Italy

3. University of the Aegean (UAEGEAN) – Greece

4. Arab Academy for Science, Technology and Maritime Transport (AASTMT) – Egypt

5. Alexandria University (AU) – Egypt

6. University of Sousse (US) – Tunisia

7. University of Monastir (UM) – Tunisia

8. University of Jordan (UJ) – Jordan

Al Albayt University (AABU) – Jordan

Join us in fostering innovation in the Mediterranean's blue economy. Stay tuned for our journey!

#################################################################################

Si è svolto il 30 gennaio 2024 il kickoff meeting del progetto BLUE-ERA, presso l'Université du Littoral Côte d'Opale, Francia. Finanziato da Erasmus+ per il 2023, questo progetto di 36 mesi di “Sviluppo del curriculum per un’economia blu sostenibile” mira a far avanzare l’economia blu in Tunisia, Egitto e Giordania, in linea con gli obiettivi e gli obiettivi di sviluppo sostenibile dell’Ocean Decade.

Guidato da ULCO, il progetto mira a creare un programma di master per un futuro sostenibile.

Con partecipanti provenienti da 9 università di 5 paesi:

1. Università del Litorale della Costa d'Opale (ULCO) – Francia

2. Università degli Studi di Palermo (UNIPA) – Italia

3. Università dell'Egeo (UAEGEAN) – Grecia

4. Accademia araba per la scienza, la tecnologia e il trasporto marittimo (AASTMT) – Egitto

5. Università di Alessandria (AU) – Egitto

6. Università di Sousse (USA) – Tunisia

7. Università di Monastir (UM) – Tunisia

8. Università della Giordania (UJ) – Giordania

9. Università Al Albayt (AABU) – Giordania

Unisciti a noi per promuovere l’innovazione nell’economia blu del Mediterraneo. Restate sintonizzati!