2025 |
First- and Second-Generation Migrants: Attitudes Towards Homosexuality. The Role of Generation, Gender, and Religion |
Articolo in rivista |
Go to |
2025 |
L’integrazione scolastica dei minori adottati internazionalmente. Il ruolo della pedagogia interculturale |
Articolo in rivista |
Go to |
2025 |
Attitudes toward homosexuality: intergenerational comparisons of migrants living in southern Italy |
Articolo in rivista |
Go to |
2025 |
Vulnerable Narcissism and Sense of Community Among Adolescents: The Role of Self-Esteem and Use of Social Media |
Articolo in rivista |
Go to |
2025 |
Emotional Intelligence and Adolescents’ Use of Artificial Intelligence: A Parent–Adolescent Study |
Articolo in rivista |
Go to |
2024 |
Evaluation Of Homophobia Among First And Second Generation Migrants |
Abstract in atti di convegno pubblicato in volume |
Go to |
2024 |
Italian school climate and culture. Interventions to protect the well-being of LGBT+ students |
Articolo in rivista |
Go to |
2024 |
Dall'esperienza di Photovoice alla riflessività a doppio filo studenti-docente |
Capitolo o Saggio |
Go to |
2024 |
Adolescents as the Vulnerable Users of Digital Technologies- Relationship Between Vulnerable Narcissism and Community Sense |
Abstract in atti di convegno pubblicato in volume |
Go to |
2024 |
Educational Innovation for Social Transformation. Building Inclusive Cultures and Profession alism through University Service Learning |
Abstract in atti di convegno pubblicato in volume |
Go to |
2023 |
Migranti e operatori uniti in una flipped classroom.
Un percorso di comunicazione interetnica per il benessere individuale e comunitario |
Contributo in atti di convegno pubblicato in volume |
Go to |
2023 |
MULTICULTURAL PERSPECTIVES OF L2 LEARNING |
Contributo in atti di convegno pubblicato in rivista |
Go to |
2023 |
Migrants and Practitioners united in a Flipped Classroom. An Interethnic Communication Path for Individual and Community Well-Being |
Articolo in rivista |
Go to |
2022 |
La transizione verso l’età adulta dei MSNA. Percorsi di autonomia in un’ottica di lavoro di rete. In E. Di Giovanni & M. Garro (A cura di), Una possibile casa. Percorsi di autonomia e significatività operativa. Milano: Guerini e Associati. |
Capitolo o Saggio |
Go to |
2022 |
The Role of Internalized Transphobia, Loneliness, and Social Support in the Psychological Well-Being of a Group of Italian Transgender and Gender Non-Conforming Youths |
Articolo in rivista |
Go to |
2022 |
Paradigma di ricerca integrativa per l’educazione dei careleavers |
Capitolo o Saggio |
Go to |
2022 |
L’identità sessuale LGBTQI+. Processi sottesi tra vissuti e percezioni degli adolescenti |
Articolo in rivista |
Go to |
2022 |
The photo diaries method to catch the daily experience of Italian university students during COVID-19 lockdown |
Articolo in rivista |
Go to |
2022 |
The model of schools for health in Europe: startup of the IGEA network for the city of Palermo |
Abstract in atti di convegno pubblicato in volume |
Go to |
2021 |
Le identità multiple delle famiglie multilingue: processi sottesi tra linguaggio e identità culturale |
Articolo in rivista |
Go to |
2021 |
What Are the Success Factors of Multilingual Families? Relationships Between Linguistic Attitudes and Community Dynamics |
Articolo in rivista |
Go to |
2020 |
Quali sono i fattori di successo delle famiglie multilingue? La relazione tra atteggiamenti linguistici e dinamiche familiari e di comunità |
Articolo in rivista |
Go to |
2019 |
Progetto Tales at Home. APP-rendere attraverso il linguaggio delle emozioni nelle famiglie multilingue |
Contributo in atti di convegno pubblicato in volume |
Go to |