Salta al contenuto principale
Passa alla visualizzazione normale.

NICOLA SCICHILONE

Effects of a structured educational intervention in moderate-to-severe elderly asthmatic subjects

  • Autori: Milanese M.; Terraneo S.; Baiardini I.; Di Marco F.; Corsico A.; Molino A.; Scichilone N.; Albicini F.; Benfante A.; Braido F.; Caminati M.; Costantino M.T.; Cottini M.; Crivellaro M.; De Tullio R.; Gini E.; Grosso A.; Guarnieri G.; Lombardi C.; Patella V.; Pirina P.; Polverino M.; Raccanelli R.; Ridolo E.; Rolla G.; Steinhilber G.; Vianello A.
  • Anno di pubblicazione: 2019
  • Tipologia: Articolo in rivista
  • OA Link: http://hdl.handle.net/10447/375026

Abstract

Adherence to inhaled drugs is linked to patients' satisfaction with their device, and an incorrect use can negatively affect the outcomes of asthma treatment. We speculated that this is particularly true in elderly asthmatic subjects.