26-gen-2017

A Palermo il “Mediterranean Maudsley Forum”

Sono aperte le iscrizioni per la Quarta Edizione del “Mediterranean Maudsley Forum”, che avrà inizio il 29 maggio 2017 presso la sala delle Capriate del Complesso Monumentale dello Steri e proseguirà nelle giornate del 30, 31 maggio e del 1 giugno 2017 presso la sala Martorana e la sala Sciacca di Palazzo Comitini.

Il corso di formazione internazionale, interamente in Inglese, è organizzato dal prof. Sir Robin Murray, professor of Psychiatric Research - Institute of Psychiatry King's College London, in collaborazione con il prof. Daniele La Barbera, ordinario di Psichiatria e Direttore della Scuola di Specializzazione in Psichiatria dell’Università degli Studi di Palermo, e con il prof. Anton Grech, Direttore del Servizio di Salute Mentale di Malta e Senior Lecturer dell’Università di Malta.

I relatori psichiatri ed accademici di fama internazionale, presenteranno aggiornamenti nelle discipline centrali della Psichiatria quali: Disturbi psicotici, Dipendenze, Neuro-farmacologia, Disturbi dell’Alimentazione, Psichiatria Genetica, Neuroimaging, "Parenting skills" e Psichiatria Infantile, Psichiatria dell’anziano e demenze. Il corso è destinato a Psichiatri, Psicologi Clinici, Operatori della Salute Mentale e Studenti (ai quali vengono riservati 10). Le iscrizioni si chiuderanno il 24 aprile 2017.

Per informazioni e iscrizione contattare: Dr Nicoletta Giganti ngiganti@tiscali.it o Dr Olesya Ajnakina: olesya.ajnakina@kcl.ac.uk

Registrations for the Fourth Edition of The Maudsley Mediterranean Forum (the 4th MMF) are now open! The meeting will take place in the enchanting city of Palermo, Sicily from the 29th of May to the 1st of June 2017.

The 4th MMF is organised by Professor Sir Robin Murray, Professor of Psychiatric Research - Institute of Psychiatry at King's College London, together with Professor Daniele La Barbera, Professor of Psychiatry and Director of the School specialization in Psychiatry at the University of Palermo, and Professor Anton Grech, Director of Mental Health Services in Malta and senior Lecturer at the University of Malta.

The International Course will be entirely in English and it will start the 29th of May in the magnificent venue of “Sala delle Capriate del Complesso Monumentale dello Steri” where we will be guest of the Deanary of Palermo University. The Course will continue from the 30th to the 1st of June at Palazzo Comitini, “Martorana” and “Sciacca” rooms where we will be guest of the Province of Palermo.

The speakers are psychiatrists and academics, who are experts of international fame and they will present the most recent advances in Psychiatric clue topics, such as: Psychotic Disorders, Addiction, Neuro-pharmacology, Eating Disorders, Genetics in Psychiatry, Neuroimaging, Parenting Skills and Child and Adolescent Psychiatry, Psychiatry of Elderly and Dementia.

The course is intended to Psychiatrists, Clinical Psychologists , Operators in Mental Health and Students in all these areas.

For registration fee enquires (10 Students discounts places availables) and accommodation advice please contact:

Dr Nicoletta Giganti : ngiganti@tiscali.it

Dr Olesya Ajnakina: olesya.ajnakina@kcl.ac.uk

REGISTRATION DEADLINE 24TH OF APRIL 2017.

FINALMMF4_leaflet 2017

mar 25

Ricerca scientifica e innovazione

Sala Magna Steri